Ledig dag!

Så skönt. Har varit på en promenad runt elljusspåret, riktigt vårväder ute! Nu står maten i ugnen, kassler och ris, och snart väntas mellansonen hem från skolan. Han är bättre nu och ingen annan verkar ha blivit sjuk.  Yngsta sonen följde med en kompis hem efter skolan. Han ringde och sa att han åker med skolbussen (kompisen bor utanför samhället och har skolskjuts). Jag försökte få honom att förstå att det nog inte gick. Ha har ju inget busskort. Men några minuter senare ringde han igen och då satt han på bussen så det gick tydligen bra utan busskort! Så här ser det ut i rabatten utanför köksfönstret. Tänk om några veckor är våren här på riktigt!

I går var det kalas här. Sonen var mycket nöjd med presenterna. Han fick bl a en waveboard. En slags skateboard med bara två hjul. Fattar inte hur man skall kunna åka på den. Jag provade men kunde inte släppa taget om räcket jag höll i.
Av mormor och morfar fick han fina kläder. Just nu skall det vara mjukisbyxor för hela slanten så han var nöjd.

Han fick även lego.


Så här nice blev tårtan! Hallontårta enligt önskemål.



I eftermiddag skall äldsta sonen klippa sig så man blir några hundringar fattigare. Skall hämta honom utanför restaurangen där han gör sin praktik om en timme.
I kväll blir det Familjen annorlunda på tv. Tycker det är himla kul att titta på även om det räcker med 3 marodörer för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0