Ännu en helg som gått

Konstigt att helgen alltid går så fort! Vi har haft en lugn helg. I fredags tittade jag på Slumdog millionaire. Den var klart sevärd även om det kanske inte är riktigt min sorts film.
SF Bio: Slumdog millionaire
På lördagen var det rena rama vårvädret. Strålande sol och riktigt varmt. Vi satt på trappen utanför huset och drack kaffe. Äppleträdet blev klippt och vi påbörjade arbetet med gräsmattan på baksidan. Yngste sonen sov över hos sin kusin och jag och sambon var på bio: Män som hatar kvinnor. Jag vågade inte ha för stora förväntningar men faktiskt så blev jag inte beskviken. Sambon som inte har läst boken tyckte också att den var bra. 
 SF Bio: Män som hatar kvinnor
I dag har vi haft besök av svärmor och sambons syster med pojkvän. Trevligt. På eftermiddagen åkte vi 12 mil tur och retur för att köpa en begagnad jordfräs!  Att hyra en kostar ju flera hundra så då kan man ju lika gärna köpa en egen. Nu kan vi förhpppningsvis få ordning på baksidan! Sedan blev det våfflor till kvällsmat. Gott men mäktigt.
Nej nu måste jag hoppa i säng om jag skall hinna läsa ett par sidor ur "Kall som graven".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0