Trädgården tar form...tror jag

Projekt gräsmatta har inte kommit längre än till att jorden ligger utkrattad och slät. Vi har inte velat så ännu ifall det blir frost. Men snart är det nog dags.



Sedan har vi börjat förberda dammen. Där den svarta duken är utlagd blir det grus sedan. En del nya plantor har vi satt.



Det knoppas och blommar lite överallt nu. Underbart! Idag är jag ledig så snart skall jag bege mig ut i trädgården. Tyvärr så jobbar jag hela helgen sedan.


Primula vulgaris "Jordviva"


Fina knoppar på pionen!



Blommar i amplarna på lilla altanen också.


Fint!


Denhär  stackaren hittade vi härom kvällen. Han hade troligen flygit in i ett fönster för han var väldigt snurrig och hade svårt att stå på benen och än mindre flyga. Vi lade honom i skydd för katter osv och nästa dag var han borta. Hoppas att han hade piggnat till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0